FAQ - svar på frågor

1.Vad gör jag om jag förlorat nyckeln? Kan jag beställa fler än medskickade nycklar?

Svar: Om du har en nyckel kvar och vill tillverka en kopia, så börjar du med att gå till en låssmed för att se om de kan göra en kopia åt dig.

2.Vad gör jag om jag har förlorat båda nycklarna?

Svar: Då köper du ett nytt nyckelpar här

3.Hur byter jag batteri på det elektroniska kodlåset?

Svar: Det är lite olika beroende på vilket lås du har, titta under våra manualer för att se hur byte görs på just ditt kodlås.

4.Vad gör jag om kodlåset krånglar?

Svar: Börja alltid med att byta till nya, kvalitetsbatterier (Duracell är de bästa). Om kodlåset ändå skulle fortsätta krångla, så kontakta oss så hjälper vi dig.

5.Vad gör jag om jag har glömt koden till mitt skåp men fortfarande har nyckeln kvar?

Svar: Oftast går det att beställa en masterkod till ditt skåp. Med denna kan du öppna skåpet oavsett vilken kod du själv har satt.

6. Hur byter jag kod på mitt kodlås?

Svar: Kolla igenom våra manualer, där hittar du ditt lås och en manual på hur kodlåset används, hur man byter kod & hur batteribytet går till. 

7.Hur får jag mitt skåp levererat, vilka tider och dagar?

Svar: Skåpet skickas på en pall och levereras dagtid av fraktbolaget mellan 07:00-16:00 antingen förmiddag eller eftermiddag.

8.Vilket fraktbolag använder ni er av?

Svar: Vi använder oss av fraktbolaget DSV vid skåpskörningar, och PostNord för mindre paket.

9.Hur länge gäller garantin på mitt skåp?

Svar: Vi lämnar tre års garanti på både skåp och lås, det är vi ensamma om.

10.Vad innebär Brand-, fall- och chocktest?

Svar: Det kan du läsa mer om här!

11.Köper ni tillbaka begagnade skåp?

Svar: Nej, det gör vi tyvärr inte. De skåp vi har som begagnatförsäljning är endast returvaror, demoex eller varor som vi inte kan sälja som nya.

Hittar du inte svar på din fråga så ring oss gärna eller lämna ett meddelande, så svarar vi så fort vi kan!